Valkvlet 13.50 met open kuip en achterkajuit, bouwjaar 1974

L.o.a. 13,50m x 4,05m x 1,10m
Mercedes type OM360, 6 cylinder diesel 160 pk bij 2400 tpm, circa 3000 uren,
voorzien van Velvet hydraulische keerkoppeling en droge uitlaat.

Exterieur:

stalen romp met stalen opbouw
massief teakhouten dek en kofferdek, en teakhouten kuiplijsten rondom met gelakte lijfhouten

Interieur:

teak betimmering met Paranapine schroten plafonds
teakhouten vloeren door het gehele schip

Indeling van voor naar achter:

Voorpunt:

stahoogte 2,20m
2 bedden in V-vorm met liefdesplank (2,00m x 3,00m) met Pullman latex matrassen (2004)
SB hang/legkast
BB div. onder kastjes

Kombuis:

stahoogte 2,00m
SB kombuis met houten aanrechtblad met rvs spoelbak
Gimeg 4-pits thermisch beveiligd gascomfort met afdekplaat,
Isotherm koelkast (130 liter) 24 volt

BB mooie ruim opgezette vernieuwde toilet/doucheruimte met Techma elektrisch toilet,
ligbad/douche met douchewanden, moderne wastafel en div. kastjes

Salon:

stahoogte 2,05m
SB co-pilotseat met salonbank, tafel en twee stoelen
BB stuurstand en kastenpartij
groot schuifluik
Pioneer radio/CD

Open kuip:

Dubbele klapdeuren naar salon.
Ruime open kuip met comfortabele creme lederen banken.
Open kuip is voorzien van luik, waaronder zich een grote berging bevindt,
waarin een Coolmatic vriezer van 40L, tevens de RVS watertank van circa 560 liter.
Drinkwaterinstallatie met Surflow-pomp en drukvat en Jabsco Parmax dekwaspomp.

Achterkajuit:

stahoogte 1,63m
SB en BB eenpersoonsbed ( 0,77m x 1,97m) voorzien van Pullman matrassen
diverse kastjes

Accessoires:

Nobel boegschroef 12 pk.
Geko 4 Kwatt generator (circa 125 uren)
Webasto heteluchtverwarming (2009) type Airtop, motor vernieuwd in 2014, met thermostaat
leguaan en kabelaring
electrische ankerlier
Victron Skylla acculader 24volt/50 amp. (2017)
batterijen:
2x 180 amp. startbatterijen voor motoren (2017),
1 x 120 amp. voor generator (2017),
2x 180 amp. verbruik (2017),
2 x 180 amp boegschroef (2017).
Decca automatische piloot met afstandbediening en kompas
RVS watertank circa 560 liter
brandstoftanks circa 850 liter
Simrad GPS, plotter en radar, CA44 met kleurenscherm
Sailor marifoon RT144 met Atis
Kent slingerraam
Alecto intercom
Isotherm rvs boiler 80 liter (2005) op 220V & koelwater van de motor
RVS reling en davits

Opmerkingen:
Het onderwaterschip is in 2014 behandeld.
In de jaren 2003/2005 zijn waterleiding, gasleiding en schroefas met lager verneiuwd.
Electra is vervangen. Teakdekken zijn in zijn geheel vernieuwd, (1998) badkamer gemoderniseerd.

Conclusie:
Dit is een degelijk gebouwd, stoer schip met betrouwbare motor, uitermate geschikt voor grote reizen.
Schip ligt in botenhuis en is prima onderhouden.
Het schiphuis te Woudsend kan ook overgenomen worden.



 

Privacy Disclaimer Contact